Upravit stránku
02.12.2009Dermatologické centrum s.r.o.Kožní ambulance 

dobry den, na obou nohach v oblasti bercu se mi udelaly cervene fleky. Doktorka mi sdelila, ze se jedna o plisen a predepsala mi Imacort. Stejny flek se mi udelal uz pred pul rokem, tenkrat mi na to jiny lekar predepsal Pityol. Jedna se o fleky o velikosti zhruba 2 cm, okraje jsou cervene, uvnitr je kuze temer normalni. Ktery z pripravku je dle Vas vhodnejsi? A myslite, ze je mozne aby plisen vznikla po holeni nohou? Nebo jake jsou mozne priciny? a jak predejit navratu teto plisne? dekuji za odpoved


Dobrý den, 
dle Vašeho popisu by se dle mne mohlo jednat u Vás o takzvaný asteatotický ekzém /suchý ekzém/. Může takto vypadat. Plíseň na bércích je velmi vzácná a u mladého a zdravého člověka se vyskytuje v tomto místě neobvykle. Moje doporučení - na zklidnění problému Imacort crem 2xdenně na 1-2 týdny - projevy zmizí a následně promazávajte dané místo 2xdenně Excipial U lipolotiem /v lékárně volně prodejné za 110 kč/. Naprosto zásadní je ale to, že by jste měla omezit v postižených místech kontakt s vodou, sprchovými gely apod. Toto /nadměrné mytí/ bývá nejčastější příčina projevů na bércích u mladých žen. Pokud moje rady nepomohou, pak projevy reklamujte na kožním. Berte moje rady prosím s rezervou - léčit po internetu se neslučuje s mým přesvědčením - nicméně ve Vašem případě jsem si skoro jistý. 

S pozdravem

MUDr. R.Bednář, Dermatologické centrum, Laserstudio

Máte zájem se poradit či zeptat? Využijte formuláře níže!

  • Odesláním formuláře souhlasíte s podmínkami. Položky označené hvězdičkou (*) jsou povinné. Po kliknutí na "Odeslat zprávu", bude zpráva zaslána na náš e-mail. Odpověď můžete očekávat do 2 pracovních dnů. Většinou to ale bývá do pár hodin.

Nahoru